RESULTAT & FUNDERINGAR

Efter några dåliga dagar är jag åter på banan. Följer matschemat bra. Dock har jag dragit ner på nutrilettshaken då de är så dyra och det är roligare att få äta god mat (men lite). Men sanningen är att jag faktiskt börjar sakna en varm latteshake. Får bli en till lunch imorgon. Allt känns bra nu. Världens bästa vän har kommit hem. Var så orolig att det skulle sätta griller i huvudet på mig när hon kommer och är jättesmal. Hon kan också ibland vara väldigt omogen. Men på något sätt kändes det som att hon har mognat.

Dock är jag superorolig för att jag när som helst ska spåra ut och börja hetsa. Vågar knappt vara hemma. Vågar inte heller vara borta ifall jag är tvungen att käka hemma hos någon. Vill ha min mat serverad på en tallrik och sen ingeting mer. Lås och bom på kyl och skafferi. Bort med alla mataffärer och pressbyråer.

Morgonvikten låg idag på 69.0 kg vilket betyder att jag är tillbaka där jag började för en vecka sedan. Alltså var allt kämpande jag utförde förra veckan helt för jäves. Något jag kan tänka på under bakissöndagar. "har kämpat hela veckan med nyttig mat och träning, gått ner ett par kilo. Är det verkligen värt att förstöra det bara genom att äta en chokladkaka? eller några mackor". För bara något sånt litet kan förstöra en hel veckas fight mot fettet.

En annan sak jag börjar fundera på är detta med frukt. Försöker att inte vara så sträng mot mig själv när det gäller vad jag får och itne får äta. Bara jag äter lite. Självklart har jag förbjudna livsmedel som allt snacks och godis, pasta, bröd, potatis och ris. Åt ju tidigare enligt LCHF vilket innebär inga kohydrater alls. Nu har jag alltså börjat tillåta mig själv frukt och mer grönt. Men frukt är egentligen bara socker med massa vatten. Ska dra ner på det, högst en frukt per dag och helst bara i nödfall som lågt blodsocker.

Idag har jag ätit god omelett med rökt skinka till frukost, 2 stekta ägg med massa grillkrydda (en ny favorit) och lite köttfärs med sallad till middag. + en apelsin, cola light och massa te. Good girl. Imorgon väntar styrketräning, plugg plugg och åter plugg. + möte hos ätstörningskliniken. Vill inte dit, har varit där 3 gånger nu och känner inte att jag fått någon hjälp alls. Betalar 70kr varje gång vilket känns helt meningslöst. Skulle skriva en matdagbok tills imorrn en har ljgit ihop hela. Orkar inte..

Åh, längtar riktigt efter gymmet nu! det är kul och jag har verkligen blivit starkare. Förut var jag rädd för att bygga armmuskler då jag redan har ganska stora armar. Men ser verkligen skillnad, dom är inte större, dom är mer formade!

Kommentarer
Postat av: pussel

Hej igen! Har haft din blogg i favoriter, men inte kollat in den så noga tidigare...

Du har också ätit LCHF alltså! Vad kul med en "likasinnad" med äs haha =P.



Jag vill också börja tillåta mig frukt och så. Är rädd för förbuden som lätt kan leda till fixering vid förbudet. Men måste ju "förbjuda" mig godis och sånt, för annars hetsäter jag ju bara direkt ändå.

2009-04-04 @ 18:19:12
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0