EN GÅNG FÖR ALLA

Ännu en gång är vattenkilona borta och jag ligger på 68kg. Så nu börjar resan nedåt. Hälsoresan. Inte genom svält och självhat. Har senaste dagarna legat på ett matintag på 1000 kcal/dag. För mig känns det som mycket mat, blir väldigt mätt, har börjat äta mellanmål vilket känns otroligt bra då blodsokcret ligger jämt. Men knappt så att jag hinner få in alla måltider under en dag. Det krävs planering.

Att gå ner ett kilo i veckan ses som en okej viktnergång. Genom att äta 300 kcal till frukost (omelett och sallad/äggbröd/youghurt med frukt) 100 kcal till mellanmål (smoothie/kokt ägg med kaviar) Lunch 200 kcal (sallad med kyckling/räkor/tonfisk/lax osv. eller soppa, eller dipptallrik) Mellanmål 2 (samma som mellanmål 1) Middag 300 kcal (det som bjuds (inga kohydrater).

Jag har funnit en ny kärlek för smoothie. Så otroligt gott och går så lätt att variera. Och vad passar inte bättre en solig vårdag än en kall fruktdrink?!

Detta är alltså mina planer. Att tilllåta mig de flesta livsmedel (förutom gluten och fibrer som magen inte tål) just för att minska risken för hetsätning. Genom att äta flera små mål sjunker suget och blodsockert ligger på en jämn nivå. Nu när sommarenär påväg så blir man ju såklart mer sugen på glass. Det kan jag absolut tillåta mig själv, bara jag inte går ver 1000 kcal. Så då måste jag dra ner på tex lunchen och mellanmål. Vilket gör att blodsockret och suget hamnar i obalnas så det gäller att vara försiktig.

På något sätt känns allt detta annorlunda. Jag gillar mig själv. Jag vill träffa människor, jag vill ut, jag vill jobba osv osv. Känner mig gladare och tror på detta. Kan kanske bero på att jag satt upp delmål på vägen. 56 kilo på min födelsedag den 9/7 känns så mycket och så långt borta. Men sätter man istället upp delmål på vägen som känns mer rimliga och efter varje uppnåt mål så följer en belöning.

8/5 (min bästa kompis studentskiva) 66 kg. belöning = Köpa min favorit bodybutter från björk & berries
1/6 63 kg. Belöning = klippa mig/ färga utväxt
19/6 (midsommar) 60 kg. Belöning = Bleka tänder
9/7 (min födelsedag) 56 kg. Belöning = Få det 1000 kronorna jag lagt undan!!!!


Glöm inte att varje gång du tappar ett kilo är du närmare livet,

Livet du drömmer om kan bli verklighet. Titta bara i fotoalbumet.


Det jag inte vill göra med min nuvarande vikt =

Ha bikini, klänning, shorts, linnen.

Sola, bada, gå ut på krogen, resa, köpa nya kläder.
 
Tack för mig!! Lets go


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0