WHAT´S THE NAME OF THIS GAME?

Jag hetsåt igen. Åtta mackor och två tallrikar soppa. Varför? Jag kom på det när jag gick ut på promenad, solen och luften få en att tänka klart. Jag hetsåt för att jag hela morgonen klankat ner på mig själv. (läs det tidigare inläggen) Kallas också trötsäta. Jag trodde att denna metod skulle hjälpa mig att sluta hetsäta, genom att påpeka hur ful och dålig jag är, gå in på djupet, hitta alla fel jag gör. Visst, det hjälper för att se vad som gör att jag mår dåligt, men det är att jag själv fortsätter att klampa och stampa på mig, hata mig själv för att jag är blyg och osäker, sparka på den som redan ligger ner. Det är vad som gör att jag hetsäter.

Jag måste sluta spela i motståndarens lag. Tro på mig själv. Jag blir ledsen när jag går ut på krogen, känner att alla tycker att jag är ful, tycker att alla bilder är fula, tror att det är jag som gör att vi inte kommer in för jag är för ful. Tänk om jag skulle vända på allt. Hur kul skulle jag inte ha då? hur bra skulle jag inte må då? Vilket också skulle resultera i att jag inte får samma ångest och måste dämpa den genom mat.

Självklart är det ingen lätt resa. Det finns fortfaranden den sidan av mig som vill gå ner i vikt. Och finns det något sätt att jag gör utan att ha ångest. Att vilja gå ner i vikt betyder ju att man inte är nöjd med sig själv. Det är en lång resa. Jag ska helt enkelt äta nyttigt och träna. Då mår jag bra både fysiskt och psykiskt. Kommer jag loss från mina hetsätningar så har jag vunnit otroligt mycket. Det är dom som har gjort mig tjock. Äter nyttigt och bra tills det slår slint. Förut spydde jag när jag hade svullat, men där har jag faktiskt tagit ett steg upp på stegen och slutat med. vilket iförsig har gjort att jag gått upp så mycket i vikt för hetsätningarna har fortsatt men har slutat att göra av det det jag stoppat i mig genom att spy.

Jag tror att det finns olika aätt att gå ner i vikt på. Det som jag har hållt på med senaste tiden med strikta dieter gör att man känner sig så oerhört misslyckad som människa. När det enda man tänker på är mat och träning. Sen kan man gå ner i vikt för att komma till den vikten då kroppen mår bra, då man är sund och trvis med sig själv. då man redan tycker om hur man ser ut men vill komma tillbaka dit då man mådde som bäst. Jag tror att jag ska testa det nu.

Men framförallt så måste jag tro på mig själv som människa. Att jag duger. Nu är det slut med nerklankande inlägg. Det gör bara allt värre. Jag vill bli den glada människa jag var för ett par år sedan, då allting inte var kopplat till ångest. Jag ska bli den människan. Det får ta den tid som krävs. Detta är ett livprojekt, mitt liv som jag vill leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0