VAD ÄR MITT PROBLEM?

Åkte hem tidigare från skolan idag. Var så jävla besviken på mig själv. Vad är jag rädd för egentligen? Att det ska bli en pinsam tystnad, att klasskompisarna ska tycka att jag är tråkig. Jag måste framstå som världens tråkigaste, blygaste och nervösaste människa. Det blir ju mer jobbigt när jag smyger, låtsas att jag inte ser en person, kommer med bortförklaringar. Mår skit av att hålla på så. Självfötroendet går i botten. Kan ju inte bli pinsammare än när folk förstår att jag sett dem men inte låtsas om det, fejksnackar i mobilen.  Vill bara kunna åka till skolan utan att oroa mig för att stöta på någon på tunnelbanan, att bli ensam med någon i cafét eller tvingas åka sällskap hem med någon. Hela min tid går åt att fundera över hur jag ska lyckas slippa träffa någon eller samtalsämnen.

image838

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0