08 GOING ON 09

Efter en hård höst med mycket tvivel & funderingar känner jag mig nu redo att försöka förverkliga de drömmar och mål jag inte lyckades med i höstas. Tror att jag kan bli en starkare människa under år 2009. Känner att det blåser lite medvind för första gången på väldigt länge, känner att jag lärt mig av mina misstag och nu kan ta andra vägar.

Mina mål för 2009 handlar mycket om mig själv som person. Hur jag ska utvecklas som människa inombords. Först och främst handlar det om att sluta hata mig själv, inte motarbeta mig själv. För att göra det ska jag följa ett par mindre punkter:
Jag ska börja prata, öppna upp och dela mina problem och funderingar med andra, personer jag litar på. För att få hjälp och andra synvinklar.  
Sluta ljuga och istället stå för mig själv som person, kunna stå upp för mig själv och lära mig att detta är jag, take it or leave it. 
Ta ingen skit. Varför ska jag ta emot något jag inte vill ha?
Ska försöka ta varje chans jag får. Sluta se saker som svårigheter istället för möjligheter. Det värsta som kan hända att de går åt skogen och då har jag ändå lärt mig något av det.
Vara mer social, knyta kontakter och inte fly konversationer.

För att må bra med mig själv måste kroppen också må bra, inte bara knoppen. Ett mål jag haft i flera år nu är att gå ner i vikt. Vissa perioder har det varit mer desperat än andra. Just nu känner jag att jag mognat lite och ser på detta med ett annat perspektiv. Vill ner till den vikten då jag nu tycker att jag ser sund ut, normal och då kläderna satt som dom skulle. Jag måste få ordning på matvanorna för att mitt blodsocker ska ligga jämt och magen må bra. Därför följer jag LCHF och rör på mig mycket. Förhoppningsvis rinner några kilo av mig då.

Jag vill att år 2009 ska bli året då jag kommer överns med mig själv och skapar fred. Lugn och ro, trygghet i mig själv.

Andra saker jag vill uträtta under år 2009 är att komma igång med mina planer för livet. Nu till våren börjar jag plugga. Mest för att komma bort från ångesten av jobbsökandet men också för att jag saknar det väldigt mycket. Att få lära mig saker, skriva uppgifter, träffa nya människor och gå i skolan. Ha en rutin helt enkelt. Sommaren hoppas jag få spendera med familjen på semester och även med vännerna någon annanstans. Även något sommarjobb för att få ihop pengar till hösten. Hösten då jag planerar att åka till London och jobba.

Jag känner mig glad, och nöjd med mina planer. Vill sätta dom i verket. Kan sätta dom i verket. En sista sak jag längtar efter men som jag inte vill ha som något mål. Vill inte stressa fram något som detta. Att träffa en kille. Efter en svår period med olycklig kärlek och andra trubbel känner jag mig nu mer än redo att ta fram de varma känslorna igen.

Kommentarer
Postat av: givemeperfection



"Jag vill att år 2009 ska bli året då jag kommer överns med mig själv och skapar fred. Lugn och ro, trygghet i mig själv."

Du sa precis det jag sa när nyårsslaget kom.Ännu en gång jag beundrar ditt sätt att skriva.

2009-03-04 @ 00:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0