BOTEMEDEL NU TACK.

Hatar att ha diabetes. Varför var just jag tvungen att få det? Var precis tvungen att äta 4 mackor och en apelsin för jag fick lågt blodsocker. Allt är så mycket krångligare när man har denna sjukdom. Aldrig kan jag göra något spontant. Måste alltid ha mina sprutor med mig. Kommer jag någonsin kunna åka och backpacka i ett varmt land? hur ska mina sprutor hålla i hettan. Jag kan mår så fruktansvärt dåligt när värdena inte är bra. Ständigt orolig för att få lågt blodsocker och svimma. Särskillt när man dricker alkohol då risken finns att hamna i koma och dö. Visst kan jag använda min sjukdom som bortförklaring till mycket. Att jag inte kan äta ditt eller datt då jag inte har sprutan med mig, eller inte följa med för sprutan är glömt hemma men det väger inte upp till hur oerhört jobbigt det är att ha diabetes. Försöker tänka mig hur mitt liv skulle se ut om jag var frisk. Hade jag varit smal? lycklig? annorlunda? hur?
 

Kommentarer
Postat av: BJERNHAGEN

oh, gillar bilden!

bra du skriver också.

2009-03-04 @ 18:25:32
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

oh, gillar bilden!

bra du skriver också.

2009-03-04 @ 18:25:42
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0