DET ÄR ÅNGESTEN SOM KALLAR PÅ KÄNSLOR

Ibland känner jag mig inte sjuk alls. Efter att ha tränat får jag alltid en helt ny syn på allt. Träning är det bästa som finns. Så skönt och lugnande. Nu sitter jag med en kopp te och har det bra. Hetsätningen känns långt borta. Nu äter jag bara nyttigt för att jag mår ju så bra av det. Har ätit bra idag, känner mig nöjd och glad. Är det något fel med det?

Självklart vill jag fortfarande gå ner i vikt. Men nu finns inte ångesten där. Jag kommer minska i vikt bara jag fortsätter såhär. Går jag bara på rutin så behöver jag inte ens lägga ner någon tid på att tänka på maten. Det ska komma atomatiskt att jag äter rätt och lagom mycket. Inte mer än så. Finns andra saker att unna sig med istället för mat.

Men så ringer mamma och säger att vi ska äta pasta med broccoli och ostsås... redan problem

Kommentarer
Postat av: K

Håller med. Så länge man har det som rutin att tacka nej till kakor, godis och snacks och inte bryr sig om att man kanske är sugen, så är det inte så svårt. Man ska bara ha tunnelseende och se bort från det onyttiga. Som du säger, det finns annat man kan unna sig.. Tänk vad man kan spara pengar på att inte köpa allt det där onyttiga! Kläder, skor, en heeet bikini som man kommer se helt sjukt awesome ut i!!

2009-04-01 @ 17:45:27
URL: http://afrodisiak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0