KÄNNS LIVET SKIT? DÅ KAN DET BARA BLI BÄTTRE

Missunsamhet. Varför kan jag inte unna vänner något? Självklart kan man bli avundsjuk om den fick ett bra jobb medan jag står här utan. Men avundsjuka behöver inte vara negativt. Det är däremot missunsamhet. Varför kan inte hon få må bra? utan att jag ska bli irriterad, varför blir jag irriterad när hon får något som jag inte ens vill ha?

Står och tycker synd om mig själv. Det är det värsta man kan göra. Vad hjälper det egenligen? Bara jag själv som mår dåligt av det, jag kommer ingen vart, utvecklas inte. Tycka att alla andra har det bättre än mig och inte förtjänar sin lycka kommer man ingen vart med.

Det gäller att vara positiv. Hela tiden. Mot alla. What goes around, comes around.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0