VÅFFLOR PÅ ETT BRA SÄTT.

Har precis käkat 3 våfflor. Ångest? Nej. Hur kan det komma sig? Jo, gjorde nämligen smeten på ett oopsiesrecept (oopsies är ett brödrecept utan kolhydrater som tex mjöl). Ett recept räckte till 3 våfflor och på hade jag hallon blandat med lite fil och kanel.



Oopsiesrecept:
2 äggvitor vispas hårt. Det ska bli en stadig smet.
2äggulor blandas med 50g phiadelphiaost, salt och kummin.
Häll försiktigt ner äggulorna och osten i äggvitorna.
Är smeten tillräckligt tjock så klicka ut bullar på bakplåtspapper. Min smet blir däremot aldrig så fast jag så häller den i en form med bakplåtspapper i. Så jag sedan när brödet är gräddat bara kan lyfta ur pappret och brödet har formats av plåtformen. Smeten ska gräddas i 30 minuter, 150grader.

Nu ska jag klara resten av fredagskvällen. Te och lite påskmust light är vad som bjud på. Den stora utmaningen blir söndag. En bakisdag brukar för mig innebära svull x 1000...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0