ÅH VAD JAG E BRA!

Började dagen med en timmas morgonpromenad. Nu har jag precis ätit ett mellanmål bestående av EN FULLKORNSMACKA. Mackor är något jag jag alltid förbjudit i min kost, men vill jag bli av med hetsätningen så måste jag sluta att förbjuda mig saker. Det är när man råkar äta något av det som misslyckadkänslan kommer och man börja svulla det förbjuda istället. Om jag får äta det jag vill så kommer inte suget eller de ständiga besattheten finnas där efter det. Känner mig jättestolt som kunde äta ett förbjudet livsmedel utan att börja hetsa. Lite ångest finns det, vet att bröd inte är bra. Men så ska jag sluta tänka. NU. 

Har tagit mina mått idag. Vikt (fortfarande...) 67,1kg. Vänster lår (där det är som bredast) 58 cm. Midja (där det är som smalast) 76 cm. Ska försöka fokusera på måtten istället. Nu ska jag äta regelbundet, mera och motionera. Hoppas att kroppen blir mer fitt. Att gå ner i vikt är faktiskt något jag måste lägga åt sidan. Vill jag bli av med hetsätningen så måste jag satsa och kämpa för det till 100 %. Ska jag? Ja. Nu ligger självhjälpsboken bredvid mig. Redo att börja användas. Den säger att man just inte ska ha några förbjudna livsmedel. Men jag skippar pastan och det vita mjölet ändå. Mår bra utan det, har igen hetstriggning av det. Inget jag hetsäter direkt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0